Slik blir du mer strategisk når du kommuniserer
Har du lyst til å bli mer strategisk i måten du kommuniserer på?
Da har du sjansen til å lære mer om strategisk kommunikasjon og strategisk historiefortelling gjennom dette innlegget/foredraget fra Jan-Erik Larsen, daglig leder i Kruse Larsen.
Larsen vil blant annet gå gjennom prinsippene for strategisk kommunikasjon og hvordan vi kan bruke dette verktøyet til å ta den posisjonen som bedriften eller organisasjonen trenger for å få gjennomslag hos de som er viktige for oss.
Han vil snakke om sammenhengen mellom strategisk posisjonering og arbeidet for gode rammevilkår for virksomheten – og ikke minst hvordan vi kan bruke kommunikasjon som verktøy for endring. Vi står overfor store endringer i det norske samfunnet, drevet av geopolitiske forhold, klimakrisen, aldring og flyttestrømmer og presset økonomi. Hva betyr alt dette for næringslivet, for kommunene, for organisasjonslivet? Og hvordan møte det med god kommunikasjon?
Larsen er en av Norges mest erfarne rådgivere innen strategisk kommunikasjon, omdømmebygging og politiske prosesser. Han har årelang erfaring fra arbeid med å bygge identitet og profil for bedrifter, organisasjoner og ledere. Han er svært etterspurt som foredragsholder og som konferanse- og debattleder. Han jobber også mye med mediekontakt og krisehåndtering.
Han bistår ofte toppledere, styrer og ledergrupper og er en ettertraktet sparringpartner som har lang erfaring med endringsledelse både som bedriftsleder, styremedlem og ekstern rådgiver.
Larsen er tidligere statssekretær ved Statsministerens kontor i to perioder, både for Jens Stoltenbergs første og andre regjering. Han har vært medlem av både Kristiansund bystyre og Møre og Romsdal fylkesting og var spesialrådgiver forArbeiderpartiets stortingsgruppe i to perioder.
Velkommen til en trivelig start på dagen med god frokost, kjekke folk og masse inspirasjon.
Vi sees!