Fjorda er en ny innovativ omega-3-merkevare. Med 15 år erfaring bak seg fra omega-3 til bedriftsmarkedet, så gründerne Beate Opstad Thy og Maren Mjelde Steinnes en mulighet til å tilby et norsk høykvalitets omega-3-produkt til konsumentmarkedet.
En skulle ikke tro at et så tradisjonelt produkt som omega-3 er særlig innovativt, men det har skjedd mye med teknologien rundt foredling og oppkonsentrering for å få tak i de essensielle og viktige fettsyrene EPA og DHA. Vi snakker ikke lengre om tran på spiseskje med bismak, men at man i en liten kapsel kan få dekket dagsbehovet for omega-3, samt at oksidasjonene og miljøparameterne er mye lavere enn EU standarden.
I første omgang har Fjorda laget fire forskjellige formuleringer som går rett på helseeffekter for hjerte, hjerne, immunitet og for gravide. Både olje og emballasje er selvfølgelig bærekraftig og sertifisert.
Selskapet ble opprettet mars 2022, og holder til på MelloM-bygget i Kristiansund. Fjorda lanserte varer på nettbutikk (TMall) i Kina i slutten av oktober 2022 og nå er salget offisielt i gang.